Khamis, 6 Oktober 2011

Warkah Buat sahabat

Sahabat ku...

Sebenarnya ingin ku menulis sebuah warkah kepada kamu meluahkan segala isi hati, menceritakan segala masalah yang dihadapi dan ingin mendengar setiap pujukan yang ikhlas terbit dari hati.. Namun apakan daya, hanya diri ini mampu meluahkannya di sini..

Sahabat, fahamilah.. Diri ini sering melakukan kesilapan, sering ingin memperbaiki diri, namun tidak pernah tetap dalam kata kata.. Diri hanyalah sahabat yang serba kekurangan dari segala segi.. Setiap sifat dan tingkah laku yang ada, diri merasa amat memerlukan bimbingan dan teguran daripada kamu...

Allah mengurniakan diri sahabat kerana inginkan banyak hikmah buat hambaNya.. Mungkin sahabat dicipta sebagai pendokong dan penyokong ketika diri dalam kelemahan, menjadi teman di kala diri ingin berkongsi keriangan, menjadi cermin dalam segala perbuatan.. Jadilah untuk ku wahai sahabat, cermin yang memantulkan segala yang tersembunyi dalam diri ini, cermin yang bersih dari segala kekotoran.. Cermin yang sentiasa bersama-sama dalam setiap masa dan setiap waktu..

Akir kalam

Maafkan diri ini sahabat.. Di atas segala ketidak sopanan dalam persahabatan dan juga maaf di atas segala tindakan serta kata-kata yang mengecewakan dan menyakitkan.. Ketahuilah.. Sayangnya diri ini kepada kamu, seumpama sayangnya diri ini kepada dirinya sendiri….. Moga Allah mengurniakan nikmat persahabatan keranaNya kepada kita yang menjadi asbab kepada redha Allah kepada kita jua.. Ukhuwwah fillah.. Aamiin.. Wassalam..

Salam Ingatan

... Ibu Nora ...
06/10/2011... 1044

Tiada ulasan: