Khamis, 6 Oktober 2011

Aku Bersujud Pada MU

Ya Allah.. Yaa Robb sekalian alam.. Sungguh Dahsyat dan Luar biasa Kebesaran dan Keajaiban MU ya ALLAH.. Betapa kotor dan buruknya diri hina ini hingga membuat tak kuasa ku menggangkat kepala memandang MU.. ya ALLAH.. tertunduk wajahku merona memerah tersipu sendiri..

Betapa sungguh malunya diri hina ini untuk berkata kata kepada Mu.. ya ALLAH.. Tetapi sungguhlah kepada siapa lagi aku harus mencurahkan isi hati gelisah duka laraku.. Engkau Maha Pemelihara.. Maha Mengetahui dan Maha dari sekian Maha.. Tanpa ku pinta.. tanpa ku mohon.. kau pelihara aku dan keluargaku dari pagi hingga malam menjelang datang..

Ya ALLAH.. Ya Robb.. sebelum aku meminta sesuatu untuk diriku engkau sudah memberikannya.. Engkau sudah menyediakan semuanya.. sungguh membuatku semakin tersipu sipu malu melihat Kebesaran dan Keajaiban MU ya ALLAH.. Bagaimana aku bisa kecewa dan gelisah gundah gulana jika Engkau selalu menghibur dan menyapaku mesra dengan segala kelembutan dan kerinduan MU.. ya ALLAH.. Bagaimana aku bisa merasa letih dan berbeban berat apabila dengan MU selalu terukir CINTA dengan pena Kasih Sayang meraih diriku.. mengambil beban dari pundakku.. ya ALLAH..

Yang tertinggal dalam diri hanyalah tangis sujud syukur nikmat dan penyerahan diri kepadaNYA.. tersungkur lemah tiada daya upaya.. Dalam kelemahan sangat sapaan itu terasa menggetarkan sang diri terbang melayang hilang kesedaran.. SubhanAllah.. Aku bersujud pada Mu Ya Allah

... Hamba Mu ...
06/10/2011... 2304



Lenyap dalam pelukan Kebesaran dan Keajaiban ALLAH

Tiada ulasan: