Khamis, 21 Julai 2011

Sekadar Mengingati

Bismillahirrahmannirrahim

Jangan marah la klu saya kata kebanyakan dari kita tak guna masa dengan betul. Padahal, tentang masa Allah dah sumpah awal-awal.. Kewajipan melebihi masa yang ada. Selalu diberi peringatan tentang itu.Tapi manusia ni selalu je lupa. Klu boleh hari-hari orang lain kena ingatkan. Nak harapkan diri sendiri? Agaknya, masa malaikat maut datang baru tak lupa. Nauzubillah. Habis tu, nak buat macam mana? Tapi betullah. Dan, istiqomah tu susah. Susah ke? Ntah. Bergantung pada individu dan iman seseorang. Kalau tak lupa dan selalu orang ingatkan, insyaAllah boleh istiqomah. Tapi tu la, sampai bila nak harapkan orang. Alahai masa. Saya minta maaf. Selalu tak urus engkau elok-elok. Saya harap, bila dah tertulis kat sini. Saya akan sentiasa di ingatkan. Besar kemurkaan Allah, kalau ucap apa yang tak dibuat.. Tolong semua, ingatkan saya tentang masa. Saya takut nanti kat akhirat, masa akan dakwa saya. Dan, akan dakwa saya juga sebab tak ingatkan anda semua...Wallahua'lam

Tiada ulasan: